View Full Version : overstappen naar Inspire
kosterr
26-05-2009, 09:43 AM
Ik ben benieuwd wie van jullie over gaat stappen naar ACTIVinspire?
Of blijf je bij versie 3
groet Remco
hermlip
31-05-2009, 10:10 PM
Ik draai al enige maanden met inspire (ook met beta versie) en met grote tevredenheid. Soms kleine probleempjes(applicatie hangt maar dat is ook geregeld hij maakt reserve kopieen van het bord). Voorwaarde is wel een snelle PC.
De spellingscontrole is stukken beter. Icoontjes zijn duidelijker, er zijn meer opties. Werkt prettig. Ik heb beide versies staan op de pc. Werken allebei nog
Ik heb grote iconen (ipv venster) gezet onderaan het bord de meest gebruikte in in het midden anders loop ik me rot.
Het switchen naar overlay gaat prima (dus word document en daar dan bovenop aantekeningen maken).
Bord vol dan eenvoudig verkleinen / verplaatsen (veel opties had de oude versie al maar nu makkelijker te vinden)
Ik hoop ook snel de dual pen optie te gaan gebruiken (maar die versie is nog niet uit)
groet
malgratdemar
13-08-2009, 11:47 AM
Graag zou ik de overstap maken naar inspire, maar de verkoper raadde ons aan te wachten, ...
Is de manier van werken anders? Kun je 'oude' flipcharts nog gebruiken?
{}
lvdlans
14-08-2009, 10:30 PM
Oude flipcharts kunnen nog wel gebruikt worden. alleen de flipcharts van inspire niet met studio of primary.
Daarnaast is het uiterlijk ook veranderd en zijn sommige functies op een andere plaats terechtgekomen (oftewel beter verstopt.:mad:)
Het is zeker wel wennen aan de nieuwe versie. Ik ben nog regelmatig aan het zoeken naar bepaalde functies die ik bij studio zo wist te vinden.
Het is, vind ik, wel een verbetering. Er zijn veel dingen verbeterd of nieuw die best wel handig of sneller zijn.
bartje100
23-08-2009, 08:25 PM
Werk ook al een aantal maanden met Inspire. Ik heb voor mijn PO bovenbouwgroep (6,7,8) gekozen voor Studio, dat vind ik zelf prettiger werken. De kinderen vinden Primary mooier, maar die vind ik zo ontzettend druk....en minder intuïtief. Moet af en toe nog steeds naar dingen zoeken. Plus dat bij een Heutink-netwerk je eigenlijk niet als kind ingelogd kunt zijn om opties aan te passen, want dan is alles na het afsluiten weer weg.
Maar breek me de bek niet open over de Heutink-veiligheid-voor-gebruiksgemak-en keuzevrijheid- policy. Lijkt Apple's Iphone wel..hahaha
Mirjam
20-09-2009, 01:48 PM
Om over te stappen naar Inspire bieden the ACTIVboardpeople een migratie cursus aan voor scholen. Hierbij worden de scholen in 3 uur bij geschoold over de veranderingen van de software. Waar zitten sommige functionaliteiten verstopt, maar ook wat is er veranderd/verbeterd.
Deze cursus is gericht op het zelf doen!
ActivCoach
27-09-2009, 05:38 PM
Geen migratiecursus nodig....zonde van het geld. Gewoon zelf ontdekken, eitje als je al met primary of studio werkt.....
Vier maanden terug probleemloos overgestapt, net als mijn leerlingen (9 t/m 11 jaar)!
mirjamvanroosmalen
30-09-2009, 02:00 PM
Helaas is niet iedereen zo handig met computers en programma's. Maar als je een autodidact bent, dan gaat het zeker lukken.
Menig leerkracht voelt zich nog niet kundig genoeg om het alleen te doen, met wat bewegwijzering kunnen zij ook verder.
bobevers
30-09-2009, 02:44 PM
Is er niet ergens wat info beschikbaar over wat er nieuw is in de nieuwe inspire-software?
Zelfs al is het maar globaal, dan ben ik al blij. Nu weet ik niet wat er nieuw is en mis ik misschien wat leuke/handige functionaliteit.
Alvast bedankt.
mvg
Robert Evers
maartenisblijxx
15-12-2009, 05:58 PM
Ik draai al enige maanden met inspire (ook met beta versie) en met grote tevredenheid. Soms kleine probleempjes(applicatie hangt maar dat is ook geregeld hij maakt reserve kopieen van het bord). Voorwaarde is wel een snelle PC.
De spellingscontrole is stukken beter. Icoontjes zijn duidelijker, er zijn meer opties. Werkt prettig. Ik heb beide versies staan op de pc. Werken allebei nog
Ik heb grote iconen (ipv venster) gezet onderaan het bord de meest gebruikte in in het midden anders loop ik me rot.
Het switchen naar overlay gaat prima (dus word document en daar dan bovenop aantekeningen maken).
Bord vol dan eenvoudig verkleinen / verplaatsen (veel opties had de oude versie al maar nu makkelijker te vinden)
Ik hoop ook snel de dual pen optie te gaan gebruiken (maar die versie is nog niet uit)
groet
ik vind dat soms de gum heel traag ishet beste isom de pen echt op het bord te houden
ander laden we te pletter
en ik hoo pdat de duo pen ook snel komt
NLsupport
16-12-2009, 12:47 PM
Hoi Maarten,
De Dual-Pen functionaliteit wordt volledig ondersteund door ActivInspire 1.3.
Voor de AC3 Boards (100, 300 pro Series) is de functionaliteit als standaard inbegrepen, de oudere AC 2 Boards zouden middels een ActivArena kit een upgrade nodig hebben van de firmware om ze voor dual-pen functionaliteit geschikt te maken :)
Gr,
Wendy van Diesen
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.