PDA

View Full Version : pen werkt niet

plgm
19-08-2008, 10:26 PM
De computer doet het,:) de beamer werktclwn, alleen de pen geeft geen reactie:eek:. Onder in de statusbalk staat ook een rood kruis in het activboardicoon. Weet iemand hoe ik dat oplossen moet?:confused:

peterhof
25-08-2008, 08:58 AM
Eenvoudigste is even de Nederlandse helpdesk bellen, 09002284843
Er kunnen meerdere mogelijkheden zijn voor dit falen, het kruis door het ACTIVboard icoon geeft aan dat de driver niet is geactiveerd.
Brand het lichtje links boven aan het bord, indien niet , begin dan met alle stekkers na te kijken, het bord heeft dan n.l. geen voeding. En dan werkt de pen ook niet !

jheerink
27-04-2009, 04:18 PM
En wat bij ons vaak ook werkt, Even de voeding van het bord eraf, paar tellen wachten en weer stroom erop, vaak werkt het bij ons dan weer

trevorjansen
30-04-2009, 10:53 PM
Klopt voeding van het bord is een prima oplossing als alles verder werkt . . het bord ontladen . .

echter een kruis links onderin geeft aan dat er een driverprobleem is . . controleer of deze is geinstalleerd

maartenisblijxx
15-12-2009, 05:55 PM
wat ka nje doen als het penetje uit elkaar ligt ?

NLsupport
16-12-2009, 12:29 PM
Als de pen uit elkaar ligt zou in principe een nieuwe besteld moeten worden.
Het hangt ervan af wanneer het Board besteld/geinstalleerd is, in principe zit er 1 jaar garantie op de pennen, vanaf de aanschaf datum van het board. Na deze tijd kan op eigen kosten een nieuwe pen besteld worden via de leverancier. :)

Gr,

Wendy van Diesen

akleinrensink
12-01-2010, 02:07 PM
Ik heb nog niet echt het uiteidelijke antwoord gezien.
Ik heb ook regelmatig dat ik op scholen kom (invallen) dat de pen niet werkt.
Dan sta je daar mooi voor ...
Soms werkt het om even de pen voor het Promethean icoontje te houden.
Maar laatst was ik ergens waar het icoontje dan blauw en rood bleef knipperen/....

Wie heeft dé oplossing?!

NLsupport
12-01-2010, 03:28 PM
Het zou mooi zijn als er 1 kant en klare "fix" was voor alle connectie problemen, helaas is dit in de praktijk niet het geval. Op het moment dat je met een opstelling te maken hebt waar verschillende factoren en componenten een rol spelen, zijn er helaas ook vele verschillen factoren die ervoor kunnen zorgen dat de Pen niet werkt.
De meest voorkomende problemen/oplossingen in dit geval :

- USB kabel niet (correct) verbonden of tijdens het opstarten verwijderd/herverbonden etc.
- Verkeerde pen die gebruikt wordt (student pen(licht grijs) ipv leraar pen (donker grijs)
- PC uitgezet zonder correct af te sluiten waardoor de driver door Windows niet meer herkent wordt (geel uitroepteken op het Human Interface Device in Device Manager)
- Verouderde driver versie geinstalleerd op de PC
- Verschillende profielen die op de machine aangelogt zijn waardoor de USB toekenning beinvloed wordt etc.

Dat neemt niet weg dat het natuurlijk frustrerend is als het niet werkt en we doen dan ook ons best om bij dit soort problemen zo snel mogelijk een oplossing te bieden voor onze klanten.
Het is echter niet zo dat er (ons insziens) sprake is van een permanente issue of bug die aangepakt moet worden, anders zouden we normaliter overstelpt moeten worden met dit soort meldingen en dat is niet het geval.

Het spijt me dat ik hier geen meer bevredigend antwoord voor je heb :(

Gr,

Wendy

Staalfamily
12-02-2010, 12:02 PM
Hallo,

Ook ik moet constateren dat er af en toe wat 'vreemde' probleempjes bij het nieuwe bord optreden. Het soms uitvallen van een pen is daar een van. Ik weet inmiddels dat het opnieuw optarten van de computer of het loskoppelen van de stroom een van de meest succesvolle manieren van oplossen is.

Ook worden er regelmatig nieuwe drivers op de site gezet, en na recentelijk contact met Activboard People over dit probleem heb ik vernomen dat driver 5.4.6.1 en later de problemen wellicht oplost. Alhoewel ik af en toe baal van de klachten die ik van leerkrachten ontvang, prijs ik me gelukkig dat Promethean in elk geval constant bezig is de problemen te onderzoeken en op te lossen. Ik blijf zelf bezig met het zoeken naar oplossingen en zal verder posten in dit draadje als ik weer wat weet!

Wordt vervolgd...

Ronald

NLsupport
26-02-2010, 09:19 AM
Hoi Ronald,

Zowel de hardware als de software is voortdurend in ontwikkeling en het is vooral dit soort feedback van onze klanten die ons helpen waar nodig verbeteringen aan te brengen, dus in ieder geval bedankt hiervoor.
Zoals bovenstaand al werd aangehaald, wordt er een aanzienlijke investering gedaan bij het aanschaffen van dit soort producten en we streven er dan ook naar een service te bieden die deze investering de moeite waard maakt.

We houden een lijst bij van verzoeken die binnen komen van klanten aangaande het verbeteren van de software en proberen deze al nagelang de populariteit van het verzoek te implementeren.

Aarzel echter niet om onze hulp in te roepen als er problemen zijn, hetzij via email of telefonisch.
We zijn ervoor om te helpen :)

Rian
19-06-2010, 09:28 PM
Hallo,

We hebben net een nieuw bord gekregen en dus ook nieuwe pennen. De oranje pen werkt goed maar de andere pen doet het niet goed. Ik moet echt super langzaam bewegen met de pen wil ik iets kunnen schrijven op het bord. Kan ik dit zelf oplossen of is er gewoon iets niet in orde met de pen?

NLsupport
21-06-2010, 01:22 PM
Dag Rian,

Om precies de oorzaak van het probleem te kunnen vast stellen hebben we iets meer informatie nodig, zoals het type Board en of het probleem zich ook voordoet met een andere pen (buiten de oranje) etc.
Het zou best kunnen dat er wellicht iets mis is met de pen, zeker als het wel goed werkt met de andere pen.

We zijn telefonisch te bereiken op 0800 0222190 of via email op NL.support@Prometheanworld.com

Als je ons een emailtje wil sturen met het serienummer van het Board, kunnen we verder helpen.

Alvast bedankt,

Gr,