PDA

View Full Version : Blanco flipchart

mknoppert
01-11-2007, 07:57 PM
Ik werk nu al een aantal weken met vol, enthousiasme met m'n bord.[clap]

Ik heb nu echter één "groot" probleem.

Op sommige momenten verdwijnt alles wat er op mijn flipchart staat als ik met mijn pen het bord aanraak. Ik wil dan iets nieuws gaan schrijven en floep alles is verdwenen. ik kan dan wel met de pijl toets terug alles terug halen, maar dat moet ik soms 3 à 4 keer doen voordat het wel blijft staan.

Wie weet wat dit is?

mvg

MAurits Knoppert

trevjans
01-11-2007, 09:45 PM
Ik werk nu al een aantal weken met vol, enthousiasme met m'n bord.[clap]

Ik heb nu echter één "groot" probleem.

Op sommige momenten verdwijnt alles wat er op mijn flipchart staat als ik met mijn pen het bord aanraak. Ik wil dan iets nieuws gaan schrijven en floep alles is verdwenen. ik kan dan wel met de pijl toets terug alles terug halen, maar dat moet ik soms 3 à 4 keer doen voordat het wel blijft staan.

MAurits Knoppert

Beste Maurits,

De afgelopen dagen geef ik wat trainingen op diverse scholen en had vandaag een lokaal waar ik hetzelfde probleem tegen kwam.

Op een verschil na, bord vol krabbels, iets er bij willen schrijven en bord leeg . . ., wanneer de nieuwe krabbel is gezet verschijnt uiteindelijk wel de andere al eerder beschreven krabbels op de pagina . .
Lijkt er op of de software het scherm niet snel genoeg kan vernieuwen (beeld opbouw)

Ik heb er verder nog niet naar gekeken maar misschien helpt de instelling om de kleurdiepte op 16bits te zetten (staat veelal hoger)

groet
Trevor

mknoppert
01-11-2007, 10:10 PM
Dat zou misschien een oplossing kunnen zijn. Bij mijn weten heb ik de tekst nooit uitzichzelf zien terugkeren, maar ik kan de volgende keer eens even wat langer wachten voordat ik op de undo knop druk.

Maurits

trevjans
01-11-2007, 10:16 PM
Dat zou misschien een oplossing kunnen zijn. Bij mijn weten heb ik de tekst nooit uitzichzelf zien terugkeren, maar ik kan de volgende keer eens even wat langer wachten voordat ik op de undo knop druk.

Maurits

Ben benieuwd of de kleurdiepte invloed heeft . . ., ik zal maandag ook eens kijken op ons eigen digitale bord, wat daar staat :p

groet
Trevor

mknoppert
01-11-2007, 10:54 PM
Is die kleurdiepte te veranderen binnen AP?

Wat zal je als verschil zien als je dat aanpast?

MAurits

trevjans
01-11-2007, 11:26 PM
Is die kleurdiepte te veranderen binnen AP?

Wat zal je als verschil zien als je dat aanpast?

MAurits

Kleurdiepte alleen te wijzigen in Windows . .

Persoonlijk staat mijn laptop vaker op 16bits kleuren dan op 32bits kleuren, er zal best wat verschil zitten in beeldkwaliteit, echter bij de toepassingen die ik gebruik (office en netwerksoftware) is dat niet echt te zien, lijkt mij een andere punt als je echt heel grafisch aan het ontwerpen gaat . . :)

Trevor

mknoppert
02-11-2007, 02:49 PM
Helaas vanmorgen meteen op 16 bits gezet. Echter toen ik aan het schrijven was verdween de tekst en kwam niet vanzelf terug.

AMurits

trevjans
02-11-2007, 08:34 PM
Helaas vanmorgen meteen op 16 bits gezet. Echter toen ik aan het schrijven was verdween de tekst en kwam niet vanzelf terug.

AMurits

Nog een tip doorgekregen van de Activboard supportdesk . .

Als Activstudio gestart is klik dan op het oranje poppetje en kies daar de optie Studio-Instellingen, ga vervolgens in het menu naar de optie Flipchart-objecten en deselecteer daar bij Hoogwaardig alle vinkjes uit (standaard staat er een vinkje bij lijnen en vormen en Afbeeldingen)

Je zal weinig verschil merken in de weergave, maar het programma zal nu minder grafisch geheugen van de pc gebruiken . . .

De moeite waard om te proberen dus . . .

groet
Trevor

meneermarco
03-11-2007, 02:10 PM
Nog een tip doorgekregen van de Activboard supportdesk . .

Als Activstudio gestart is klik dan op het oranje poppetje en kies daar de optie Studio-Instellingen, ga vervolgens in het menu naar de optie Flipchart-objecten en deselecteer daar bij Hoogwaardig alle vinkjes uit (standaard staat er een vinkje bij lijnen en vormen en Afbeeldingen)

Je zal weinig verschil merken in de weergave, maar het programma zal nu minder grafisch geheugen van de pc gebruiken . . .

De moeite waard om te proberen dus . . .

groet
Trevor

Dir is inderdaad 9 van de 10 keer de goede oplossing.
In AP V3 is het probleem volgens mij helemaal weg want ik heb het daar nog niet gezien.

trevjans
06-11-2007, 01:24 PM
Beste Maurits,

Ik was benieuwd of je nog problemen hebt met Activstudio en de wegvallende flipcharts . . .

Trevor

mknoppert
06-11-2007, 05:39 PM
Ik heb nog steeds last dat de pagina af en toe wegvalt. Alleen kwam ik in het engelse gedeelte tegen dat het soms leek dat een pagina automatisch naar een volgende pagina ging. Ik begin nu te twijfelen of dat het niet is. Ik ga deze week op school weer eens rustig verder kijken

Maurits

trevjans
21-11-2007, 07:50 PM
Ik heb nog steeds last dat de pagina af en toe wegvalt. Alleen kwam ik in het engelse gedeelte tegen dat het soms leek dat een pagina automatisch naar een volgende pagina ging. Ik begin nu te twijfelen of dat het niet is. Ik ga deze week op school weer eens rustig verder kijken

Maurits

Hi Maurits :-/

Ik was benieuwd wat de status is van je probleem met je flipchart pagina's . . . ??

mknoppert
21-11-2007, 08:45 PM
Ik heb nog steeds af en toe het probleem. Ik heb nog niet de tijd/rust gehad om een paar andere tips te bekijken. Ik weet iig wel dat hij niet naar een andere pagina springt, maar wel dat de pagina blanco wordt.

Maurits

patricia1979
11-12-2007, 01:45 PM
Kan het ook liggen aan de paginaschaal? Daar heb je vaak last van als iets gemaakt is op een andere computer.
Succes ermee!