View Full Version : Mappen verwijderen
n.woppenkamp
04-03-2010, 11:32 AM
Na de installatie van active inspire staan er in de mediabibliotheek heel veel mappen. Hier hebben een aantal collega's moeite mee. Nu probeer ik ze te verwijderen vanuit inspire. Als ik dit doe staat er echter dat de resourcebibliotheek niet geupdate kan worden.
Hoe kan ik toch mappen verwijderen uit de mediabibliotheek, zodat het er overzichtelijker uit ziet.
Met vriendelijke groeten,
Niels Woppenkamp
NLsupport
05-03-2010, 11:37 AM
Hoi Niels,
Afhankelijk van waar de Resources opgeslagen zijn, zou het kunnen dat je niet voldoende rechten hebt op het netwerk om dingen te verwijderen/verschuiven. Het verschuiven van mappen wordt als een "schrijf actie" aangezien, dus je hebt minimaal "read/write" permissions nodig.
Het is beter om de mappen vanaf de netwerk lokatie te organiseren en niet vanuit Inspire.
In de Instellingen van Inspire kun je zien waar het pad van je gedeelde Resources naar verwijst om de lokatie te achterhalen:
In Inspire, ga naar Bestand - Instellingen - Profiel en Resources.
Hopenlijk helpt dit :)
lvdlans
26-03-2010, 06:29 PM
Even weer een schopje omhoog.
Het verwijderen van mappen in de resources map is volgens mij onmogelijk, ongeacht de schrijfrechten op de harde schijf. ActivInspire controleert waarschijnlijk of alle mappen er nog steeds zijn. Zoniet, dan worden deze weer aangemaakt. Ik weet alleen niet of dit ook bij studio of primary gebeurd.
Het doel van de mappen is waarschijnlijk om alles georganiseerd en op categorie te laten staan, ondanks dat er misschien niks in staat.
Staalfamily
03-05-2010, 09:30 PM
Hallo,
In reactie op mijn voorganger kan ik zeggen dat dit bij mij totaal niet het geval is.
Als ik op mijn laptop naar de harde schijf (lokaal) of op het netwerk op mijn school naar de map ga waar de resources opgeslagen zijn, dan kan ik volledig vrij de mappen hernoemen, wissen, uitbreiden, nieuwe mappen toevoegen, enz. En na een herstart van Inspire neemt deze automatisch de nieuwe mappenstructuur over. Ik heb dit inmiddels voor veel scholen gedaan, omdat de 'standaard' indeling zoals deze geleverd wordt bij Inspire inderdaad niet door iedere leerkracht even duidelijk gevonden wordt.
Samen met enkele toegevoegde 'packs' van de Promethean Planet site, en zelfs enkele 'oude' resources van Studio/Primary, heb ik nu een volledig aangepaste resource-indeling gemaakt. Deze heb ik gebrand op cd en deze rol ik zou uit op de scholen waarvoor ik het beheer doe.
Wat mij betreft heb je dus volledige vrijheid in het aanpassen van de resourcebibliotheek!
Ronald
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.