PDA

View Full Version : standaard formaat flp op elke computer

marinus
24-01-2010, 04:12 PM
Beste mensen.
In ACTIVprimary wil ik graag een standaard formaat van mijn flp's die op elke computer qua formaat passen.
Ik voeg 2 flp's toe. Die spreektekst het orkest heeft boven en onder een streep, net breedbeeld, die zon,zee,zak past keurig.
Heeft het te maken met de resolutie, of komt het dat flp's op verschillende computers zijn gemaakt.
Wie heeft er ervaring mee?
Marinus Scholten

NLsupport
26-01-2010, 09:40 AM
Hoi Marinus,

Zowel ActivStudio als Inspire hebben een default instelling voor het flipchart dat op de PC ingesteld kan worden. Dus het formaat van een flipchart is in die zin inderdaad afhankelijk van de PC waarop het bestand is aangemaakt.
Ik heb deze beide flipcharts met Inspire geopend en kon zonder problemen de resolutie aanpassen, het bestand opslaan en bij het heropenen hadden ze beide dezelfde afmetingen.

Gezien het feit dat je twee *.flp bestanden hebt toegevoegd, ga ik ervan uit dat je nog Studio/Primary gebruikt.
Let op dat de Professional versie van Inspire nog maar een paar maanden gratis beschikbaar is voor mensen die Studio/Primary gebruiken, nadien zal deze aangeschaft moeten worden, dus wellicht een goed moment om op Inspire over te stappen?

Gr,

Wendy