View Full Version : problemen met importeren van notebook 10
Marcc
18-12-2009, 06:42 PM
Hallo,
Ik krijg waarschijnlijk een activebord in de klas. Momenteel beschik ik ook over de software notebook 10 van Smart. In dit programma zitten veel flash-voorbeelden die je nog kan aanpassen met eigen afbeeldingen en teksten. Zo opende ik deze voorbeelden in notebook en vervolgens bewaarde ik ze (met extensie notebook).
Wanneer ik nu dit notebookbestand wil importeren in Active inspire opent het programma de flash dia's maar voor 99.5%. Bestaat er een oplossing voor dit probleem? (de bedoeling is dat ik ze kan openen in inspire en dan nog kan veranderen of bewerken)
Alvast bedankt.
Marc
NLsupport
22-12-2009, 12:18 PM
Hoi Marc,
Het is een bekend probleem dat niets te maken heeft met Inspire, maar veroorzaakt wordt door de codering van de Flash bestanden in de Smart Notebook files.
Dit kan opgelost worden door met de rechtermuis-knop op het flash bestand te klikken en op "forward" te klikken.
(zie bijgevoegd voorbeeld).
Ik hoop dat je verder helpt,
Gr,
Wendy van Diesen
Marcc
25-12-2009, 04:55 PM
Dag Wendy,
Alvast bedankt voor de tip. Zo openen de flash-bestanden (uit notebook 10)helemaal. Ik zit al met een volgend probleem echter. Wanneer ik dit bestand wil aanpassen met andere prenten (ik druk op edit om het bestand aan te passen)(drag images here) en teksten lukt dit niet. Wanneer ik een prent (werkwijze: invoegen/ media / (en dan mijn usb-stick selecteer) en vervolgens de naam van het bestand) selecteer voegt de computer de prent niet in in het daarvoor voorziene kader.
Wanneer ik dit bij notebook 10 moet doen , doet de computer dit wel; dan past de computer de prent atomatisch aan aan de grootte van het kader.
Is dit iets dat opgelost kan worden of bestaat die mogelijkheid gewoon niet?
mvg.
Marc
NLsupport
04-01-2010, 02:47 PM
Dag Marc,
Normaliter zou dit geen probleem moeten zijn en ik ga ervan uit dat je gewone flipcharts wel gewoon kunt bewerken?
Heb je de mogelijkheid om het notebook bestand te uploaden zodat we er hier naar kunnen kijken?
Alvast bedankt,
Gr,
Wendy
Marcc
08-01-2010, 08:36 AM
Hallo,
Hier volgt een notebookbestand (versie 10) .
Hoe kan ik in active inspire prenten van bijvoorbeeld het internet plaatsen op de plaats 'drag image here'?
Wanneer ik dit bestand open in active inspire zijn de prenten van de eerste dia en de woordvelden leeg. Wanneer ik dit open in Notebook10 zie je prenten van een zelfgeplaatste koe en drie andere dieren (bee, dog, cat) die al op het origineel stonden.stonden .
NLsupport
08-01-2010, 11:19 AM
Hoi Marc,
we hebben hier naar het Notebookfile gekeken, maar het flashbestand is te zwaar om hier gedraaid te kunnen worden. We kunnen wel het probleem zien dat je aangeeft: namelijk dat de afbeeldingen niet getoont worden.
Inspire biedt geen mogelijkheid om afbeeldingen (objecten) in bestaande Flashfiles in te voegen, je kunt wel annoteren: dus tekst of lijnen over het flashbestand invoegen. Hiervoor moet de optie "overlay modus voor Flash forceren" aangevinkt zijn. Deze kan gevonden worden in Inspire onder Bestand - Instellingen - MultiMedia.
De enige mogelijkheid die je zou kunnen proberen om het probleem met de verdwenen afbeeldingen op te lossen, is om het originele flashbestand rechtstreeks in een Inspire Flipchart in te voegen, ipv een Smart Notebook file te importeren.
Gr,
Wendy
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.